duminică, 16 august 2015

Cum a evoluat transport de marfa international


Pe vremea lui Stefan cel Mare acum 500 de ani, transportul de marfa avea o alta fata, in comparatie cu cea de azi, si pe buna dreptate. Chiar daca vorbim despre transportul de marfa international, lucrurile stau la fel de diferit, pe parcursul istoriei. Daca acum 1000 de ani cel mai bun mod de a transporta ieftin marfurile dintr-un colt de luma in altul era pe mare si pe oceane si pe uscat, cu caravanele, in prezent lucrurile sunt putin mai diferite.

Pe vremea marilor corabii, oricine platea un ”bilet” avea loc pe vapor, impreuna cu marfa pe care o vindea. Totusi, aceste costuri erau destul de mici, mai ales in comparatie cu transportul pe uscat, care implica animale de povara ce aveau nevoie de apa, mancare si adapost. Singurul cost al navei erau marinarii, care oricum isi traiau intreaga viata pe vas, fara sa aiba nevoie de foarte multe lucruri de pe uscat.

In prezent lucrurile stau exact invers. In umbra marilor nave transportatoare stau costurile destul de piperate ale combustibilului. De aceea, cei mai multi producatori prefera transportul rutier sau feroviar. Consumul este mai mic, deci si costurile sunt mai mici. Doar marii producatori care a capitalui uriase isi mai permit sa trimita transporturi mari de pe un continent pe altul . Toti ceilalti prefera sa faca export in interiorul continentului, pentru ca transporturile pe uscat sunt mai ieftine si uneori mai rapide decat celelalte.

O inovatie a secolului XX a fost, bineinteles transportul aerian, insa acesta se rezuma de foarte multe ori doar la transportul de persoane si nu la transport de marfa international, tot din cauza costurilor destul de mari pe care le implica o incarcatura mare.

Asadar, pentru toti producatorii, importatorii si exportatorii din Europa, cel mai bun mod de a-si muta marfurile dintr-o tara in alta ramane transportul rutier greu. La o simpla privire asupra autostrazilor lumii, vedem sute de tiruri in fiecare zi, misunand dintr-un colt au Europei in altul. In prezent, transportul rutier s-a dezvoltat atat de mult, incat, practic, nu mai exista obiect care sa nu poata fi transportat, indiferent de volum sau de greutate. Perisabilitatea marfurilor nu mai reprezinta de mult o problema, pentru ca in 2015 avem la dispozitie tiruri termoizolatoare care pot pastra marfa proaspata pentru mai mult timp.

Nici volumul marfurilor nu mai este o problema, pentru ca acum avem transportul agabaritic care poate transporta orice, oricat de greu sau de mare ar fi. De la piese si utilaje pentru marile fabrici din Europa, pana la transporturile particulare de echipamente sau chiar case intregi, pe roti, toate pot fi transportate oriunde, oricand.


Si tu ai nevoie de transport de marfa international, insa nu stii unde sa cauti. Cauta aici, pentru a vedea disponibilitatea firmei, capacitatea sa de transport si tarifele percepute. In functie de ruta care te intereseaza, durata transportului poate varia de a 12 la 72 de ore, sau chiar mai mult daca vrei ca marfa ta sa ajunga in nordul indepartat. Afla mai multe despre ceea ce te intereseaza pe site, pune mana pe telefon si incepe sa exporti produsele tale. Asteapta rezultatele si numara-ti apoi profitul. Transportul merita, pentru ca transportul este esenta economiei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu